close

有網友反應做完了測驗題目但結果出不來,
這篇翻譯文章的確是較久以前的,我剛剛重做了一次結果也失敗,
恐怕是此英文網頁已經年久失修了,不好意思!
如果有發現新的內容再跟大家分享囉!(2015/03/15 更新)

天使測驗請進入 
http://www.okcupid.com/tests/the-angel-test
以下為中英對照的題目翻譯,請在英文網頁上直接點選答案
逐題做完可以計算出結果,找出你的守護天使!


相關網頁: 天使測驗-找出你最近需要哪位守護天使照顧? 

翻譯16-29題 ~

16. Do you have difficulties concentrating or thinking clearly?
 (你有集中專註力的困難或無法清晰思考?)
Often / Sometimes (經常/有時候)
Rarely / Never (極少/從來沒有) 
 

17. Have you recently crammed immense amounts of knowledge into your head within a short time, or are you currently in such a situation?
 (
你最近曾在很短的時間內塞滿巨量的知識在腦中,或你正在經驗這樣的情形?)
Yes, that describes it pretty well.
 (是的,形容得很貼切)
No, not recently. (最近沒有 
 

18. Do you ever wish you wouldn't have to study as hard as you do? 
(
你曾希望你不用這麼努力地學習?)
Often / Sometimes(經常/有時候)
Rarely / Never(極少/從來沒有) 
 

19. Do you have an artistic talent, such as an awesome singing voice, an individual writing style, an eye for colour, or anything of the sort?
 (
你有藝術天份,例如出色的歌喉、個人寫作風格、對色彩敏銳的眼光或其他方面?)
Indeed I do. / It's not listed, but magnificent none the less! (我的確有/雖然沒有列出來,但顯然有)
No, I don't think I'm talented. (我不認為我有天份) 
 

20. Are you currently learning how to paint, dance, design, play a musical instrument, or anything of the kind?
 (
你近來正學習繪畫、舞蹈、設計、演奏樂器或其他類型的藝術技能?)
Yes, I am. / Not yet, but soon. (是的/即將開始)
No, I'm not. I don't think I will be anytime soon. (現在沒有,近期也沒有打算) 
 

21. Do you write? Books, poetry, your own songs, pen and paper RPG story lines, etc. all count. Reports, prescriptions, grocery lists, etc. don't. (你寫東西嗎? 書、詩、自己的歌、短篇故事都算。報告、處方、購物清單等不算。)
Often / Sometimes(經常/有時候)
Rarely / Never(極少/從來沒有) 
 

22. Are you currently in a situation commonly called the "writer's block", or an equivalent applicable to your profession that makes you unable to put your talents to a good use? (你現在正經常處於寫作瓶頸嗎? 或在你的工作上有無法發揮才能的困境?)
Yes! Help me! / No, I am just taking a break. (是的,請幫我!/沒有,我正在休息)
No, I'm creative as always. / If I was, I didn't notice. (沒有,我總是很有靈感/就算我有,我也沒有察覺到)

23. Is there a concert, exhibition, or deadline coming up? (是否正面臨音樂會、展覽或交稿的期限?)
Yes, I am expected to get it together by then. (是的,我期待能如期完成)
No, nothing of the kind is scheduled for the near future. (近期沒有類似的時間表)

24. Does your job, future job, or dream job require creativity, beauty, a sense of harmony, or anything of the kind? Designing websites counts. Programming doesn't. (你的現在或未來或理想工作是否需要創意、美感、和諧感或類似的能力? 設計網頁算,設計程式則不算。)
Yes, lots and lots of it. / Yes, it wouldn't hurt. (是的,需要很多/是的,但不缺)
No, it doesn't. / Not quite. (不需要/不是需要很多) 
 

25. Is there a person that means the world to you? (是否有一個人對你來說是全世界?)
Yes, he or she means more than the world to me. (是的,他或她對我來說更勝於全世界)
No, there's no one. / I could do without him or her. (沒有/沒有他或她我還是可以生活) 
 

26. Do you have a child or children? (你有小孩嗎?)
Yes, I do. / I'm a teacher, school nurse, midwife, etc. (我有小孩/我是老師、學校護士、助產士之類)
No, I don't have children. / Yes, somewhere out there. (我沒有小孩/是的在某處可能有) 
 

27. How about pets? Everyone likes pets. (關於寵物呢? 每個人都喜歡寵物)
Yes, I love my pet. / I love someone else's pet! (Scandalous.) (是的,我愛我的寵物/我喜歡別人的寵物)
True, but I don't have one. / I don't love mine. (是的,但我沒有寵物/我不喜歡我的寵物) 
 

28. Are you the kind of person that takes care of everyone regardless of how tough it can be at times?
 (
你是那種不管情況多艱難都會關心別人的人嗎?)
Often / Sometimes(經常/有時候)
Rarely / Never(極少/從來沒有) 

 29. Are you responsible for the life, health, happiness, fortune, etc. of anyone besides yourself?
 (
你為任何除了你本身的人負責他們的生命、健康、快樂、財富等等嗎?)
Often / Sometimes(經常/有時候)
Rarely / Never(極少/從來沒有)

 
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    精靈女神 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()